RECUPERAR LES PILES ENS DÓNA ENERGIA

Dijous, 27 de juny de 2013
Vetlla per la salut
Vetlla pel medi ambient
Vetlla per tu mateix
QUÈ FER AMB LES PILES USADES?
Les piles usades dels transistors, jocs electrònics, llanternes, etc., i les piles botó, que són les piles petites de rellotges, calculadores i altres aparells electrònics petits poden contenir metalls com mercuri, cadmi o plom que són potencialment perillosos per a la salut i el medi ambient.
Si les piles s’aboquen al medi incontroladament, l'aigua de pluja pot arrossegar els metalls cap als cursos subterranis d'aigua i, des d'aquests, cap als rius i el mar, amb la possible afectació d'éssers vius. En cas de cremes incontrolades els metalls es poden vaporitzar i dispersar per l'aire i, quan plou, ser arrossegats cap a terra i cap a cursos d'aigua. La major part dels metalls pesants són bioacumulatius i passen d'un organisme a l'altre a través de la cadena alimentària.
En conseqüència, permetre un correcte tractament d'aquests residus comença per una recollida adequada, i és per això que amb la recollida selectiva de les piles s'elimina des del principi el risc que podrien comportar per al medi ambient aquests residus.
Porteu les piles usades a la Deixalleria Municipal
 
Altres punts de recollida: Ferreteria Vila - Ferreteria Maria Rochés -Supermercat Dia – Condis – Roges – Pròxim – Inspru – Bazar Sanchez -Centre d’atenció Primaria - Ajuntament
           
Darrera actualització: 23.09.2020 | 14:10