Nota de Premsa – 23/06/2020
Navarcles prepara el dia de l’Orgull LGTBIQ+ amb una setmana plena d’accions reivindicatives
Des d’ahir dilluns fins diumenge coincidint amb el dia de l’Orgull LGTBIQ+, el municipi es tenyirà amb els colors de l’arc de Sant Martí
Des del consistori rebutgem la decisió del Tribunal Suprem del passat 1 de juny que prohibeix als ajuntaments penjar les banderes del col·lectiu LGTBIQ+ i des d’ahir, es pot veure la bandera multicolor i la transgènere a la façana de l’Ajuntament de Navarcles.
És la primera vegada que es penja la bandera transgènere a la façana de l’Ajuntament i el consistori, així, vol donar més suport al col·lectiu i homenatjar-lo amb una setmana plena d’accions. Tot i que el pla d’actes s’ha hagut d’adaptar a la situació actual d’excepcionalitat causada per la COVID-19, des de l’Ajuntament es vol visibilitzar i apoderar les Lesbianes, Gais, Transgèneres, Intersexuals i Queer que dia a dia fan una gran tasca dins les associacions i organitzacions però que són invisibilitzades darrere les inicials LGTBIQ+.
A través d’aquesta campanya volem conscienciar a la població de què som un municipi amb tolerància zero cap a la discriminació LGTBIQ+ i que, des de l’administració pública, treballem dia a dia per avançar en la igualtat de drets del col·lectiu.
El tret de sortida ha estat la penjada de les dues banderes que seguirà amb la presentació del cartell contra la discriminació LGTBIQ+. Entremig es repassaran els passos de vianants amb els colors del col·lectiu i també el banc del Passeig Cervantes a l’altura del mural del 8M. També es durà a terme una acció sorpresa a la façana de l’Auditori Agustí Soler i Mas.
D’aquesta manera, el consistori vol commemorar i recordar els fets de Stonewall als Estats Units del 28 juny de 1969, ara fa 51 anys. Aquell dia persones transsexuals i homosexuals van dir prou per primer cop a la discriminació que havien patit durant segles i va néixer el moviment d’alliberament LGTBIQ+.