L'AJUNTAMENT DE NAVARCLES HA CANVIAT EL SISTEMA DE PODA

Dimarts, 26 de març de 2019
L’any 2017 l’Ajuntament va encarregar, amb l’ajuda de la Diputació, a l’empresa eliseupaisatgista els treballs per l’elaboració de l’Inventari i pla de poda de l’arbrat dels espais verds del poble, amb la finalitat de disposar d’una eina de planificació actualitzada per la gestió de treballs de poda.
 
El que vol l’Area de Medi Ambient és tenir arbres sans i que llueixin. Per això es fan aclarides per reduir el volum. Cada espècie d’arbrat és diferent i es realitza una poda adequada segons la necessitat de cada tipus d’arbre. Hi ha arbres que no necessiten poda i altres cada dos o tres anys- També es poda en funció de la ubicació de l’arbrat que pot provocar molèsties als veïns el seu creixement. També s’eliminen branques debilitades o afectades per alguna plaga.
 
Les podes severes debiliten els arbres, els fan sensibles a plagues i malalties que provoquen caiguda de branques i debiliten també les fulles. Tot i que sabem que hi ha moltes opinions sobre el tema, hem decidit seguir el pla establert en aquest estudi. Passats tres anys valorarem els resultats d’aquest sistema i es procedirà a mantenir-lo o modificar-lo.
 
També, com cada any, s’han replantat arbres en escossells buits i s’han substituït arbres morts.
Darrera actualització: 23.09.2020 | 14:17